Inspiraatioita

Boostaa rekrytointiprosessisi onnistumista materiaalilla, joka erottuu joukosta

Onko tähtäimessäsi haalia kärkiosaamista yritykseesi? Työmarkkinat ovat hyvin kilpailullista maaperää – onkin siis elintärkeää erottua joukosta. Tästä artikkelista saat tehokkaimmat työvälineet, joilla saat työnhakijan pysähtymään brändinne kohdalle.

Kategoria Sisältömarkkinointi
Päivämäärä 9. Kesäkuu 2023
Three iPads showing great examples of how to use interactive brochures for recruitment content.

Tämän päivän kilpailullisessa työmarkkinassa on välttämätöntä erottua joukosta ja tehokkaasti viestiä yrityksen arvoista, työkulttuurista sekä tarjotuista mahdollisuuksista, kun halutaan houkutella huippuosaajia. On tärkeää, että antamasi tieto on tarkkaa ja terävää – samalla sen on kuitenkin kerrottava kaikki tärpit, jotka tekevät juuri sinun yrityksestäsi parhaan paikan työskennellä. Kova homma!

Miten siis pystyt siihen? Tarvitset järeitä aseita, kuten huolellisesti rakennetun rekrytointiesitteen, -sivuston tai -filmin. Ja kun yhdistät nämä kaikki, saat entistä enemmän tehoa rekrytointimoottoriisi.

Etkö ole vielä vakuuttunut? Listasimme 3 syytä, miksi tarvitset rekrytointimateriaalia, joka saa kandidaatit pysähtymään brändisi osuessa kohdalle.

1️. Esittele työnantajabrändiäsi

Rekrytointimateriaali on visuaalinen keino esitellä yrityksesi työnantajabrändiä. Se mahdollistaa sinulle organisaation, arvojen ja myyntivalttien houkuttelevan esittelemisen. Materiaalin kautta voit kertoa myös yrityksesi työkulttuurista ja -ympäristöstä – ja täten houkutella riveihisi ihmisiä, jotka tuntevat olonsa kotoisaksi brändisi parissa.

Kauniisti suunniteltu esite mieleenpainuvalla sisällöllä voi tehdä lukijaansa lähtemättömän vaikutuksen ja auttaa sinua löytämään juuri ne oikeat talentit. Yrityksesi tiloissa kuvattu filmi antaa puolestaan hakijalle hyvän mahdollisuuden tutustua työympäristöösi. Tätä kautta he voivat nähdä sen itse.

Kuulostaa hyvältä, eikö totta?

2. Potentiaalisten kandidaattien sitouttaminen ja informointi

Syvään päätyyn sukeltaminen on kannattavaa, kun jaat tietoa potentiaalisille uusille työntekijöillesi. Rekrytointimateriaali antaa mahdollisuuden antaa yksityiskohtaista tietoa tuotteistasi, etenemismahdollisuuksista sekä yrityksesi tuomista hyödyistä työntekijälle.

Organisoidusti ja visuaalisesti rakenneltu informaatio mahdollistaa yrityksesi arvojen viestimisen tehokkaasti. Tämä on siis täydellinen mahdollisuus nostaa yrityksesi luontoisedut, työllistymismahdollisuudet sekä työntekijöiden edut valokeilaan erottuaksesi joukosta. Sillä voi olla suuri vaikutus kaikista motivoituneimpien hakijoiden haalimiseen.

Voit myös viestiä selkeästi odotuksista. Tämä nostaa todennäköisyyttä saada joukkoonne talentteja, jotka ovat oikeasti positioon, tiimiin ja yritykseen täydellisesti sopivia tekijöitä. Ja sehän on kaikista tärkeintä, eikö vain?

3️. Rekrytointistrategian vahvistaminen

On kannattavaa toimia hieman strategisemmin rekrytointimateriaalisi suhteen. Mitä tällä tarkoitetaan? Kandidaattisi ovat näet läsnä monessa eri kanavassa, niin online kuin offline-tasolla. Saavuttaaksesi parhaan tuloksen, tarvitset viestintämateriaaleja, jotka sopivat jokaiseen kanavaan sekä rekrytointiprosessin vaiheeseen.

Kaikille sopivaa yhtä ainutta tapaa ei ole, mutta voit kuitenkin säätää, rakentaa sekä muovata materiaaliasi sopimaan spesifeihin tilanteisiin. Videosta otettu, lyhyt työntekijän kertomus voi toimia tehokkaana sitaattina sosiaalisessa mediassa – koska kuka muu voi kertoa totuuden työpaikasta paremmin?

Voit ottaa tuon saman työntekijäkertomuksen, muokata sitä hieman ja uusiokäyttää sitä kotisivuillasi tai esitteessä. Joka tapauksessa, ajattele rekrytointimateriaaliasi karkkipussina, josta voit aina valita tilanteeseen sopivan karkin. Pienillä muutoksilla voit saada sen sopimaan moneen tilanteeseen – ja täten vahvistaa strategista lähestymistäsi rekrytointiin.

Ryhdytäänpä toimeen!

Rekrytointimateriaaliin panostaminen kertoo omistautumisestasi prosessiin houkutella ja sitouttaa huippuosaajia. Se auttaa sinua luomaan vahvempaa työnantajamielikuvaa ja tekee kandidaattien kokemuksesta positiivisemman. Miten? Se lisää parhaiten sopivien työntekijöiden löytymisen todennäköisyyttä – ja täten boostaa rekrytointiprosessisi onnistumista.

Jos olet valmis nostamaan rekrytointistrategiasi uudelle tasolle, ryhdytäänpä hommiin jotta pääset houkuttelemaan oikeita osaajia!

Ota yhteyttä meihin

Muita vastaavia vinkkejä

Sukella vinkkien ja markkinointi-inspiraation kiehtovaan maailmaan.

Creative examples of ways to repurpose content.
Sisältömarkkinointi

20 luovaa sisällön kierrättämistekniikkaa sen vaikutuksen maksimoimiseksi

Olet kuullut tämän varmasti ennenkin, mutta pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Voit muuttaa sisältöäsi uusiin formaatteihin, asetuksiin, kanaviin, muotoihin ja kokoihin sopivaksi saadaksesi kaiken irti siihen laittamastasi ajasta ja resursseista. Mutta mistä tulisi aloittaa? Nämä 20 tekniikkaa auttavat sinua muuttamaan ja freesaamaan jo olemassa olevaa sisältöäsi koskematta sen ydinviestiin. Noudattamalla näitä vinkkejä säästät kallisarvoista aikaa […]

Lue lisää
Icons showing different examples of interactive marketing strategies.
Sisältömarkkinointi

5 strategiaa mieleenpainuvan interaktiivisen markkinointisisällön luomiseen

Miten erotut joukosta, kun lähes kaikki kilpailevat kanssasi kohderyhmäsi huomiosta? Vastaus on helppo: rikastuttamalla markkinointiasi interaktiivisilla lisämausteilla. Tutustutaanpa näihin viiteen interaktiivisen mainonnan tapaan – osallistuvuuden boostaamiseksi. 1. Tee käyttökokemuksesta henkilökohtainen Nosta nettisivusi – tai vain yksittäinen sivu – seuraavalle tasolle. Voit lisätä interaktiivisia ominaisuuksia ja täten tehdä vuorovaikutuksesta uniikimman sivuillasi vieraileville. Hyvä esimerkki on Landbotin chatbot. He […]

Lue lisää
A computer and post-its with the text content marketing.
Sisältömarkkinointi

Kuinka saada kaikki hyöty irti sisältömarkkinoinnistasi

Käytät paljon aikaa houkuttelevan sisällön tuottamiseen, ehkä jopa lähetät sitä uutiskirjeiden mukana ja jaat sosiaalisessa mediassa. Sen jälkeen sille ei kuitenkaan tapahdu enää mitään. Mitä jos jotkut seuraajistasi missasivat tämän eeppisen sisällön? Tai uutiskirje meni suoraan roskapostiin, koska vastaanottajalla ei vain ollut aikaa sille?   Sisältömarkkinoinnin ydin onkin sisällön uusiokäyttö – näin varmistat, että saat kaiken […]

Lue lisää

Ollaan yhteydessä

Seuraa meitä LinkedInissä, niin tiedät, mitä tapahtuu. Saat arvokkaita vinkkejä siitä, miten voit viedä markkinointipanostuksesi aivan uudelle tasolle, ja pysyt perillä urakehitysmahdollisuuksistamme.