Inspiraatioita

Boostaa rekrytointiprosessisi onnistumista joukosta erottuvalla materiaalilla

Onko tähtäimessäsi löytää kärkiosaamista yritykseesi? Työmarkkinat ovat hyvin kilpailullinen kenttä. Siksi on elintärkeää pystyä erottumaan joukosta. Tästä artikkelista saat tehokkaimmat työvälineet, joilla saat työnhakijan pysähtymään juuri sinun brändisi kohdalle.

Kategoria Sisältömarkkinointi
Päivämäärä 9. Kesäkuu 2023
Three iPads showing great examples of how to use interactive brochures for recruitment content.

Tämän päivän kilpailullisilla työmarkkinoilla on välttämätöntä erottua joukosta ja viestiä tehokkaasti yrityksen arvoista, työkulttuurista sekä mahdollisuuksista, kun halutaan houkutella huippuosaajia. On tärkeää, että antamasi tieto on tarkkaa – samalla sen on kuitenkin kerrottava kaikki tärpit, jotka tekevät juuri sinun yrityksestäsi parhaan paikan työskennellä. Kova homma!

Miten sitten onnistut siinä? Tarvitset järeitä aseita, kuten huolellisesti rakennetun rekrytointiesitteen, -sivuston tai -filmin. Ja kun yhdistät nämä kaikki, saat entistä enemmän tehoa rekrytointimoottoriisi.

Etkö ole vielä vakuuttunut? Listasimme kolme syytä, miksi tarvitset rekrytointimateriaalia, joka saa kandidaatit pysähtymään kohdallesi.

1️. Esittele työnantajabrändiäsi

Rekrytointimateriaali on visuaalinen keino esitellä yrityksesi työnantajabrändiä. Se mahdollistaa organisaation, arvojen ja myyntivalttien esittelemisen houkuttelevalla tavalla. Materiaalin kautta voit kertoa myös yrityksesi työkulttuurista ja -ympäristöstä – ja täten houkutella riveihisi ihmisiä, jotka tuntevat olonsa kotoisaksi yrityksessäsi.

Kauniisti suunniteltu esite joka sisältää mieleenpainuvaa sisältöä voi tehdä lukijaansa lähtemättömän vaikutuksen ja auttaa sinua löytämään juuri sopivat osaajat. Yrityksesi tiloissa kuvattu filmi antaa puolestaan hakijalle hyvän mahdollisuuden tutustua työympäristöön. Tätä kautta he voivat nähdä sen omin silmin.

Kuulostaa hyvältä, eikö vain?

2. Potentiaalisten kandidaattien sitouttaminen ja informointi

Syvään päätyyn sukeltaminen on kannattavaa, kun jaat tietoa potentiaalisille uusille työntekijöillesi. Rekrytointimateriaali antaa mahdollisuuden jakaa yksityiskohtaista tietoa tuotteistasi, etenemismahdollisuuksista sekä yrityksesi tarjoamista hyödyistä.

Informaatio visuaalisessa ja jäsennellyssä muodossa mahdollistaa sen, että voit kertoa yrityksesi arvoista tehokkaasti. Tämä on siis täydellinen mahdollisuus nostaa esiin yrityksesi luontoisedut, kehittymismahdollisuudet sekä työntekijöiden edut erottuaksesi joukosta. Sillä voi olla suuri vaikutus kaikista motivoituneimpien hakijoiden löytämiseen.

Voit myös viestiä selkeästi asettamistasi odotuksista. Tämä nostaa todennäköisyyttä löytää joukkoonne osaajia, jotka ovat oikeasti positioon, tiimiin ja yritykseen täydellisesti sopivia tekijöitä. Se tuo lisäarvoa kaikille osapuolille.

3️. Rekrytointistrategian vahvistaminen

On kannattavaa toimia hieman strategisemmin rekrytointimateriaalisi suhteen. Mitä tällä tarkoitamme? Kandidaattisi ovat näet läsnä monessa eri kanavassa, niin verkossa kuin offlinessakin. Saavuttaaksesi parhaan tuloksen, tarvitset viestintämateriaaleja, jotka sopivat jokaiseen kanavaan ja rekrytointiprosessin vaiheeseen.

Kaikille sopivaa yhtä ainutta tapaa ei ole, mutta voit kuitenkin säätää, rakentaa sekä muovata materiaaliasi sopimaan spesifeihin tilanteisiin. Videosta otettu, lyhyt työntekijän kertomus voi toimia tehokkaana sitaattina sosiaalisessa mediassa – koska kuka muu voi kertoa totuuden työpaikasta paremmin?

Voit ottaa tuon saman työntekijäkertomuksen, muokata sitä hieman ja uusiokäyttää sitä kotisivuillasi tai esitteessä. Joka tapauksessa, ajattele rekrytointimateriaaliasi karkkipussina, josta voit aina valita tilanteeseen sopivan karkin. Pienillä muutoksilla voit saada sen sopimaan moneen tilanteeseen – ja täten vahvistaa strategista lähestymistäsi rekrytointiin.

Ryhdytäänpä toimeen!

Rekrytointimateriaaliin panostaminen kertoo omistautumisestasi prosessiin houkutella ja sitouttaa huippuosaajia. Se auttaa sinua luomaan vahvempaa työnantajamielikuvaa ja tekee kandidaattien kokemuksesta positiivisemman. Miten? Se lisää parhaiten sopivien työntekijöiden löytymisen todennäköisyyttä – ja täten boostaa rekrytointiprosessisi onnistumista.

Jos olet valmis nostamaan rekrytointistrategiasi uudelle tasolle, ryhdytään yhdessä hommiin jotta pääset houkuttelemaan niitä juuri oikeita osaajia!

Ota yhteyttä meihin

Muita vastaavia vinkkejä

Sukella vinkkien ja markkinointi-inspiraation kiehtovaan maailmaan.

Creative examples of ways to repurpose content.
Sisältömarkkinointi

20 luovaa sisällön kierrättämistekniikkaa sen vaikutuksen maksimoimiseksi

Olet kuullut tämän varmasti ennenkin, mutta pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Voit muuttaa sisältöäsi uusiin formaatteihin, asetuksiin, kanaviin, muotoihin ja kokoihin sopivaksi saadaksesi kaiken irti siihen laittamastasi ajasta ja resursseista. Mutta mistä tulisi aloittaa? Nämä 20 tekniikkaa auttavat sinua muuttamaan ja freesaamaan jo olemassa olevaa sisältöäsi koskematta sen ydinviestiin. Noudattamalla näitä vinkkejä säästät kallisarvoista aikaa […]

Lue lisää
Icons showing different examples of interactive marketing strategies.
Sisältömarkkinointi

5 strategiaa mieleenpainuvan interaktiivisen markkinointisisällön luomiseen

Miten erotut joukosta, kun lähes kaikki kilpailevat kanssasi kohderyhmäsi huomiosta? Vastaus on helppo: rikastuttamalla markkinointiasi interaktiivisilla lisämausteilla. Tutustutaanpa näihin viiteen interaktiivisen mainonnan tapaan – osallistuvuuden boostaamiseksi. 1. Tee käyttökokemuksesta henkilökohtainen Nosta nettisivusi – tai vain yksittäinen sivu – seuraavalle tasolle. Voit lisätä interaktiivisia ominaisuuksia ja täten tehdä vuorovaikutuksesta uniikimman sivuillasi vieraileville. Hyvä esimerkki on Landbotin chatbot. He […]

Lue lisää
A computer and post-its with the text content marketing.
Sisältömarkkinointi

Kuinka saada kaikki hyöty irti sisältömarkkinoinnistasi

Käytät paljon aikaa houkuttelevan sisällön tuottamiseen, ehkä jopa lähetät sitä uutiskirjeiden mukana ja jaat sosiaalisessa mediassa. Sen jälkeen sille ei kuitenkaan tapahdu enää mitään. Mitä jos jotkut seuraajistasi missasivat tämän eeppisen sisällön? Tai uutiskirje meni suoraan roskapostiin, koska vastaanottajalla ei vain ollut aikaa sille?   Sisältömarkkinoinnin ydin onkin sisällön uusiokäyttö – näin varmistat, että saat kaiken […]

Lue lisää

Ollaan yhteydessä

Seuraa meitä LinkedInissä, niin tiedät, mitä tapahtuu. Saat arvokkaita vinkkejä siitä, miten voit viedä markkinointipanostuksesi aivan uudelle tasolle, ja pysyt perillä urakehitysmahdollisuuksistamme.