Inspiraatiota

5 tärkeää etua: Miksi yrityksen kannattaa olla aktiivinen sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisessa mediassa oleminen on nykypäivän digimaailmassa ratkaisevan tärkeää monesta eri syystä. Yksinkertaisin syy on se, että jos yritys ei vielä ole sosiaalisessa mediassa, se menettää silloin myös loputtoman määrän markkinointimahdollisuuksia. Tarkastellaan nyt yhdessä viittä tärkeää etua, jotka voivat vakuuttaa sinut priorisoimaan sosiaalisen median markkinointia.

Kategoria Sisältömarkkinointi
Päivämäärä 22. Helmikuu 2024
Yrityksen kannattaa olla sosiaalisessa mediassa

Tässä blogikirjoituksessa käymme yhdessä läpi sitä, miksi sosiaalisessa mediassa oleminen on tärkeää liiketoiminnan näkökulmasta. Yleisesti esitetty peruste tälle on se, että sosiaalinen media on tehokas markkinointiväline nykypäivän digitaalisella aikakaudella. Tälle argumentille on syynsä – somesta on paljon hyötyä, kun sen voiman ymmärtää ja sitä pystyy hyödyntämään. Haluatko tutustua viiteen keskeiseen etuun, joita sosiaalinen media voi tarjota juuri sinun yrityksellesi? Siirrytään eteenpäin!

1. Bränditietoisuuden ja uskollisuuden rakentaminen

Sosiaalinen media on dynaaminen, matalan kynnyksen työkalu brändin näkyvyyden ja tunnettuuden kehittämiseen. Kun ennen vanhaan torimyyjät mainostivat tuotteitaan kovaan ääneen, nyt ne voidaan asettaa tehokkaasti näkyville omaan digitaaliseen näyteikkunaan. Sosiaalisen media mahdollistaa mahtavien tuotteidesi ja palveluidesi mainostamisen laajalle yleisölle.

Säännöllisellä julkaisuaikataululla ja keskustelemalla muiden käyttäjien kanssa yritys pystyy pitämään itsensä esillä sosiaalisessa mediassa. Vähän samaan tyylin, kun kotona päällä olevat valot kertovat muille, että olet paikalla. Tämä yhtenäinen ja jatkuva läsnäolo on merkittävää siltä kannalta, että se pitää yrityksesi merkityksen ja tarjonnan tuoreena yleisösi mielessä. Lisäksi se auttaa rakentamaan uskollisia asiakassuhteita. Johdonmukaisuus houkuttelee asiakasta palaamaan näyteikkunasi pariin.

2. Some-datan kultakaivos

Sosiaalisen median tarjoaman runsaan datan ansiosta voit saada syvällistä tietoa siitä, mitä asiakkaasi rakastavat, tarvitsevat ja odottavat. LinkedInin, Facebookin, Instagramin ja Twitterin (nyk. X) kaltaiset alustat ovat aarreaittoja, kun haluat hankkia syvällisempää tietoa asiakkaidesi mieltymyksistä, trendeistä ja käyttäytymisestä.

Pääset kaivamaan kultaa tarkastelemalla lähemmin kommentteja, arvosteluja ja sitoutumismalleja. Näin saat sisäpiirin tietoa yleisöstäsi, joka taas voi johtaa parempaan tuotekehitykseen, kohdennettuihin markkinointistrategioihin ja parempaan asiakaspalveluun. Ja mikä parasta – sinun ei tarvitse olla mikään data-asiantuntija saadaksesi tämän hyödyn irti, vaan kaikki tieto on yllättävän helposti löydettävissä ja käytettävissä.

3. Mainostaminen ilman suuria kuluja

Kun puhutaan tietoisuuden levittämisestä, sosiaalinen media on budjettiystävällisin vaihtoehto. Kun yritys on aktiivinen sosiaalisessa mediassa, tarjoutuu sille perinteisiin mainoskanaviin verrattuna edullisempia vaihtoehtoja suurten ihmisjoukkojen tavoittamiseen.

Tämä on erityisen hyödyllistä pienille ja startup-yrityksille, joilla on usein rajallisempi markkinointibudjetti. Sosiaalisessa mediassa mainostaminen ei aiheuta vararikkoa. Tehokkaan markkinointistrategian ja uusien tavoitteiden saavuttaminen voi onnistua loistavasti ilman suurta hintalappuakin.

4. Yhteistyö yleisösi kanssa

Sosiaalinen media tarjoaa uniikin mahdollisuuden suoraan yhteyteen asiakkaiden kanssa. Yritykset voivat keskustella reaaliajassa asiakkaidensa kanssa ja vastata palautteisiin. Asiakkaat puolestaan kokevat, että heidän äänensä ja huolensa tulevat kuulluksi.

Vastavuoroisesti sinä voit saada tästä uusia ideoita hyödynnettäväksi. Tämä molempiin suuntiin toimiva vuorovaikutus tekee tuotteidesi tai palveluidesi viimeistelystä ja muokkaamisesta tiedon perusteella helpompaa, ja ohjaa sinua oikeaan suuntaan.

Lisäksi tämänlainen vuorovaikutuksen taso luo vahvan yhteyden sinun ja yleisösi välille vahvistaen uskollisuuden ja luottamuksen tunteita, joita on hankala saavuttaa muiden viestintävälineiden kautta.

5. Pysy aallon harjalla

Nykypäivänä voidaan ajatella, että jos et ole sosiaalisessa mediassa, voit yhtä hyvin olla näkymätön. Mietipä – kuka meistä ei olisi jatkuvasti jonkunlaisen ruudun läheisyydessä?

Sosiaalinen media on avaintekijä, kun halutaan pysyä merkityksellisenä ja mukana kilpailijoiden vauhdissa. Monille kuluttajille yrityksen läsnäolo sosiaalisessa mediassa on osoitus sen luotettavuudesta ja nykyaikaisuudesta. Tärkeintä on pysyä pelissä mukana ja olla antamatta kilpailijoiden viedä valokeilaa.

Aktiivisella some-osallistumisella voit osoittaa oman yrityksesi omalaatuisuuden ja sopeutumiskykyisyyden. Tällä tavalla näytät asiakkaillesi, että olet sitoutunut viettämään aikaa siellä, missä hekin ovat.

Sosiaalinen media ja alkuun pääseminen

Sosiaalinen media on enemmän kuin pelkkä markkinointikanava; se on dynaaminen ja vuorovaikutuksellinen ympäristö, joka auttaa yritystäsi vahvistamaan brändiään, löytämään yleisönsä, keräämään arvokasta tietoa ja pysymään kilpailukykyisenä nopeasti muuttuvassa digitaalisessa maailmassa.

Tämä on yksi syy siihen, miksi olemme lisänneet sosiaalisen median julkaisut osaksi viestintäpakettejamme. Me tiedämme, miten suuren lisäarvon sosiaalisessa mediassa oleminen voi tuoda yrityksellesi.

Jos vielä epäilet sitä, miksi läsnäolo sosiaalisessa mediassa on tärkeää, nämä viisi keskeistä etua voivat tarjota sinulle hieman inspiraatiota. Yksi asia on kuitenkin varmaa – kokeilemisesta ei ole haittaa.

Saattaisit pitää myös näistä

Lue lisää vinkkejämme saadaksesi inspiraatiota markkinointiin.

Creative examples of ways to repurpose content.
Sisältömarkkinointi

20 luovaa sisällön kierrättämistekniikkaa sen vaikutuksen maksimoimiseksi

Olet kuullut tämän varmasti ennenkin, mutta pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Voit muuttaa sisältöäsi uusiin formaatteihin, asetuksiin, kanaviin, muotoihin ja kokoihin sopivaksi saadaksesi kaiken irti siihen laittamastasi ajasta ja resursseista. Mutta mistä tulisi aloittaa? Nämä 20 tekniikkaa auttavat sinua muuttamaan ja freesaamaan jo olemassa olevaa sisältöäsi koskematta sen ydinviestiin. Noudattamalla näitä vinkkejä säästät kallisarvoista aikaa […]

Lue lisää
Sisältömarkkinointi

Tarinankerronta: Kuinka antaa sisällöllesi onnellinen tulevaisuus

Oletko sinäkin kyllästynyt sisältöön, joka ei inspiroi eikä herätä mielenkiintoa – sisältöön, joka hukkuu tekstien valtamereen. Ymmärrämme hyvin, sillä niin mekin! Kun brändiin ja viestintään liittyvät hyvät ideat ovat loppuneet, on helpompaa skipata isotöisen luovat keinot ja mennä suoraan asiaan. Ymmärrämme sen myös. Mutta kuuntelepa tätä – meillä on väline, joka auttaa sinua pääsemään pois […]

Lue lisää
Videomarkkinointi

Video on markkinoinnin yksisarvinen – ja tässä on syy miksi

Houkutteleva statistiikka videomarkkinoinnin takana   Vaikka video ei olekaan kaikista uusin keksintö markkinoinnin saralla, videosisältöihin panostaminen jatkaa nousuaan. Tässä artikkelissa annamme teille tätä väitettä tukevaa statistiikkaa ja perusteluita.   Vuonna 2021 nettivideoita katsottiin keskimäärin 16 tuntia viikossa. Ja tähän lukuun ei edes vielä sisälly online-TV, kuten Netflix, HBO yms. Forbesin tekemän tutkimuksen mukaan keksimääräinen internetiä selaava ihminen käyttää 88% enemmän […]

Lue lisää

Ollaan yhteydessä

Seuraa meitä LinkedInissä, niin tiedät, mitä tapahtuu. Saat arvokkaita vinkkejä siitä, miten voit viedä markkinointipanostuksesi aivan uudelle tasolle, ja pysyt perillä urakehitysmahdollisuuksistamme.