Inspiraatiota

20 luovaa sisällön kierrättämistekniikkaa sen vaikutuksen maksimoimiseksi

Onko sinulla vaikeuksia saada kaikki irti sisällöstäsi? Tuntuuko, että kova työsi menee hukkaan? Täältä löydät salaisuuden siihen, miten hurmaat yleisösi kuluttamatta aikaasi ja resurssejasi. Tsekkaa nämä 20 tehokasta tapaa, joilla kierrätät sisältöäsi – ja samalla vapaudut jatkuvasta luomisen tuskasta. Let’s go!

Kategoria Sisältömarkkinointi
Päivämäärä 30. Kesäkuu 2023
Creative examples of ways to repurpose content.

Olet kuullut tämän varmasti ennenkin, mutta pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Voit muuttaa sisältöäsi uusiin formaatteihin, asetuksiin, kanaviin, muotoihin ja kokoihin sopivaksi saadaksesi kaiken irti siihen laittamastasi ajasta ja resursseista. Mutta mistä tulisi aloittaa? Nämä 20 tekniikkaa auttavat sinua muuttamaan ja freesaamaan jo olemassa olevaa sisältöäsi koskematta sen ydinviestiin. Noudattamalla näitä vinkkejä säästät kallisarvoista aikaa ja energiaa.

Haastattelut:

1. Muuta haastattelut ytimekkäiksi Q&A-blogipostauksiksi

Jos olet haastatellut yrityksesi asiantuntijoita tai johtajia, kierrätä haastattelut muuttamalla ne Q&A-tyylisiksi blogipostauksiksi. Nosta esiin kaikista tärkeimmät kysymykset ja vastaukset, lisää konteksti ja optimoi ne hakukoneisiin sopiviksi. Tämä tekniikka mahdollistaa arvokkaiden näkökulmien esittelyn ymmärrettävässä muodossa.

2. Muuta haastattelut mielenkiintoisiksi podcasteiksi

Tämä toimii etenkin, jos olet haastatellut yrityksessäsi useaa eri työtehtävissä olevaa ihmistä. Tee jokaisesta haastattelusta aiheeseen liittyvä jakso, esittele heidät ja julkaise jakso osana kokonaista podcast-sarjaa.

Blogipostaukset

3. Luo blogipostauksista sähköpostitse lähetettävä uutiskirje

Valitse parhaimmin pärjäävä blogipostauksesi – tai vaikka kokonainen sarja postauksia – ja luo niistä sähköinen uutiskirje tai kampanja. Sähköpostitse lähetettävissä uutiskirjeissä voit tiivistää postausten pääpointit ja antaa lisätietoa tai linkkejä alkuperäisiin postauksiisi. Tämä lisää liikennettä blogissasi ja aktivoi yleisöäsi.

4. Muuta blogipostaukset huomiota herättäväksi infografiikaksi

Tiivistä postaustesi pääpointit ja visuaaliset elementit hienoksi infografiikaksi ja jaa ne sosiaalisessa mediassa kääntääksesi katseita ja antaaksesi yleisöllesi informaatiota pienissä palasissa.

Webinaarit:

5. Konvertoi webinaarien Q&A:t informatiivisiksi blogipostauksiksi

Kirjoita webinaarin kysymykset ja vastaukset helposti luettavan blogipostauksen tai artikkelin muotoon ja optimoi ne hakukoneisiin sopiviksi. Tämä auttaa antamaan postauksillesi lisää syvyyttä.

6. Muuta webinaarien tallenteet podcast-jaksoiksi

Kierrätä webinaarisi podcasteina. Muokkaa äänitettä tarvittaessa ja julkaise aiheeseen liittyvillä podcast-kanavilla. Tällä tavalla saat uutta yleisöä ja annat webinaariesi tärkeälle sisällölle pidemmän elämän.

7. Tee webinaareistasi koulutuksia

Jaa webinaarisi osiin, luo niistä moduuleja tai koulutuksia ja rikastuta niitä lisäämällä lähteitä – näin saat idearikkaita online-kursseja nettisivuillesi tai koulutussivuille.

Oppaat:

8. Muuta oppaat viihdyttäviksi videotutoriaaleiksi

Muuttamalla oppaasi tai ohjeistuksesi videoiksi voit demonstroida vaihe kerrallaan prosesseja, antaa vinkkejä ja visuaalisesti opastaa yleisöäsi. Alustat kuten YouTube tai Vimeo ovat täydellisiä näiden videotutoriaalien jakamiseen.

9. Luo oppaista interaktiivisia online-kursseja

Konvertoi oppaasi multimediaoppitunneiksi tietovisoilla, interaktiivisilla harjoituksilla ja muilla median elementeillä, kuten videoilla tai äänitteillä. Tämä tekniikka parantaa oppimiskokemusta ja tekee vaikeasta sisällöstä helpommin sulatettavaa.

10. Tee oppaista katseenvangitsevaa printattua materiaalia

Voit tehdä oppaistasi visuaalisesti näyttävää printtimateriaalia, kuten esitteen – lisää vain tekstiin kuvia, infografiikkaa tai muita visuaalisia elementtejä. Esitettä voit sitten jakaa messuilla, tapahtumissa tai vaikka suorapostituksena suoraan kohderyhmillesi. Tämä mahdollistaa sen, että tavoitat myös ne ihmiset, jotka eivät ole ns. online – ja samalla voit vahvistaa brändisi viestiä.

(Tsekkaa meidän ProPaper-viestintäpakettimme saadaksesi inspiraatiota printatun (ja interaktiivisen) esitteen käyttämiseen.)

11. Käytä tiivistelmiä luodaksesi grafiikkoja sosiaaliseen mediaan

Tiivistä avainasiat oppaistasi tai e-kirjoistasi ja tee niistä visuaalisia grafiikkoja sosiaaliseen mediaan. Voit jakaa näitä grafiikkoja eri sosiaalisen median kanavissasi herättääksesi huomiota, lisätäksesi trafiikkia nettisivuillesi ja luodaksesi mielenkiintoa sisältöäsi kohtaan.

12. Tiivistä oppaat sähköpostimarkkinointiin sopiviksi

Jaa oppaasi osiin ja luo niistä sähköpostien sarja, joista jokainen keskittyy yhteen aiheeseen tai jaksoon – näin ohjaat yleisösi osaamisesi pariin askel kerrallaan. Tämä nerokas tekniikka rikastuttaa liidejäsi, luo järkkymätöntä luottamusta ja saa yleisösi valitsemaan juuri sinun brändisi muiden joukosta.

Asiakassisältö:

13. Muuta asiakaspalautteet sosiaalisen median grafiikoiksi

Löydä positiivisten asiakaspalautteiden voima ja anna niille uusi elämä sosiaalisessa mediassa grafiikan keinoin. Muunna ylistävät sanat visuaalisesti viehättäviksi kuviksi– näin luot karkkia myös silmille. Jaa nämä grafiikat sosiaalisen median kanavissasi ja käytä näitä todisteita (social proof) lisätäksesi luottamusta ja brändisi katu-uskottavuutta.

14. Luo asiakkaiden FAQ:n pohjalta auttava chatbot

Hyödynnä asiakkaidesi useimmiten kysyttyjä kysymyksiä (FAQ) luomalla niistä keskusteleva chatbot. Hyödynnä AI-voimin pyöriviä alustoja ja niiden lähes rajattomia kykyjä automatisoidaksesi vastauksia ja tarjotaksesi apua chatin kautta. Tämä on helppo tapa osallistaa käyttäjiä, selasivat he sitten nettisivujasi tai sosiaalisen median kanaviasi.

Some-postaukset:

15. Kokoa some-postauksistasi kuukausittainen tiivistelmä

Valitse parhaiten menestyneet postauksesi joka kuukaudelta, lisää niihin lyhyet esittelyt tai nokkelia sanankäänteitä ja luo niistä tiivistelmä. Voit sitten jakaa sitä sähköpostitse tai ladattavana PDF-tiedostona – täten annat yleisöllesi mahdollisuuden nähdä tärkeän sisältösi, joka heiltä on mennyt ohi, kaikki samassa paikassa.

16. Tee sosiaalisen median postauksistasi dynaamisia, animoituja videoita

Elävöitä läsnäoloasi sosiaalisessa mediassa antamalla postauksillesi uusi elämä animoitujen videoiden kautta. Tämän tyyppiset videot herättävät huomiota, jakavat tietoa ja jättävät lähtemättömän vaikutuksen yleisöösi. Anna luovuutesi loistaa ja muuta some-postauksesi animoiduksi tarinankerronnaksi – ja täten kokemukseksi, joka on vertaansa vailla.

Data- ja tutkimusraportit:

17. Nosta raporttisi uudelle tasolle webinaarien muodossa

Herätä tärkeimmät tutkimuslöytösi eloon muuttamalla ne ennalta tallennetuiksi tai live-webinaareiksi. Koukuta yleisösi mukaansatempaavalla keskustelulla, kutsu asiantuntijoita kertomaan näkökulmiaan tai luo yhteys keskustelevalla Q&A-sessiolla. Tällä metodilla voit elävöittää ajatusjohtamistasi (thought leadership) ja koukuttaa yleisösi tärkeillä näkökulmilla ja osaavuudella.

18. Muuta datasi katseenkääntäväksi visualisoinniksi

Anna datapainotteiselle sisällöllesi (kuten tutkimuksille ja alan statistiikalle) uusi elämä tekemällä niistä visuaalisesti viehättäviä infografiikoita tai interaktiivisia datavisualisointeja. Käytä vaikean informaation koko potentiaali muuttamalla se helpommin pureskeltavaan ja visuaalisesti kauniiseen muotoon – täten se on paremmin ymmärrettävissä kaikille.

Sähköpostitse lähetettävät uutiskirjeet:

19. Muuta uutiskirjeesi sähköiseksi esitteeksi

Yhdistä parhaiten menestyneet uutiskirjeesi ja lisää niihin sisältöä saadaksesi visuaalisesti kauniin taideteoksen sähköisen esitteen tai lehtisen muodossa. Jaa tätä jalokiveä tilaajillesi ja potentiaalisille asiakkaillesi, samalla näyttämällä osaamistasi ja luomalla siteen brändisi ja kohderyhmiesi välille.

Protip: Nosta sähköinen esitteesi seuraavalle tasolle tekemällä siitä interaktiivinen. Se voi tehdä ihmeitä kohderyhmäsi hurmaamiselle ja sitouttamiselle.

20. Konvertoi uutiskirjeiden sisältö lyhyiksi vinkkivideoiksi

Valitse tärkeimmät näkökohdat ja ohjeet uutiskirjeistäsi ja esittele ne visuaalisten, ytimekkäiden videoformaattien keinoin. Lisää osallistamista jakamalla näitä videoita sosiaalisen median kanavissasi tai upottamalla ne suoraan uutiskirjeisiisi. Tällä metodilla voit käyttää visuaalista tarinankerrontaa kiinnittääksesi huomiota ja jakaaksesi tärkeää sisältöä yleisöllesi formaatilla, jota he eivät voi vastustaa.

Nyt olet valmis elvyttämään olemassa olevaa sisältöäsi

Älä anna kovan työsi mennä hukkaan – nyt on aika päästää sisältösi koko potentiaali valloilleen ja hurmata katsojasi uudella tavalla.

Sinulla on nyt kultakaivos, josta ammentaa kierrätystekniikoita tehdäksesi sisällöstäsi osallistamisen voimalaitoksen, joka tavoittaa mahdollisimman monia. Joten lennä pesästäsi ja freesaa sisältöäsi – pyörää ei edelleenkään tarvitse keksiä uudelleen.

Muita vastaavia vinkkejä

Sukella vinkkien ja markkinointi-inspiraation kiehtovaan maailmaan.

A computer and an iPhone showing examples of digital advertising methods.
Mainonta

Pikaopas: 7 digitaalisen mainonnan metodia, jotka sinun kannattaa lisätä markkinointisuunnitelmaasi

“Tulevaisuus on netissä!” Oletko koskaan kuullut kyseistä lausahdusta? Me olemme ja haluamme haastaa tämän ajattelutavan. Tulevaisuus on jo nimittäin täällä. Jos digitaalinen ja online-markkinointi ovat vieläkin vain pieni osa markkinointiasi, olet jäljessä kilpailijoistasi – tai tulet pian olemaan. Mutta mistä aloittaa? Digitaalisen mainonnan metodit ovat helppo tapa aloittaa ja ne auttavat seuraamaan tuloksia heti alusta […]

Lue lisää
A computer and post-its with the text content marketing.
Sisältömarkkinointi

Kuinka saada kaikki hyöty irti sisältömarkkinoinnistasi

Käytät paljon aikaa houkuttelevan sisällön tuottamiseen, ehkä jopa lähetät sitä uutiskirjeiden mukana ja jaat sosiaalisessa mediassa. Sen jälkeen sille ei kuitenkaan tapahdu enää mitään. Mitä jos jotkut seuraajistasi missasivat tämän eeppisen sisällön? Tai uutiskirje meni suoraan roskapostiin, koska vastaanottajalla ei vain ollut aikaa sille?   Sisältömarkkinoinnin ydin onkin sisällön uusiokäyttö – näin varmistat, että saat kaiken […]

Lue lisää
Examples of different video metrics to look out for.
Videomarkkinointi

Kuusi mittaria, joita pitää silmällä videomarkkinoinnissa

Markkinoinnin maailma muuttuu nopeasti ja niin muuttuvat myös tavat, joilla videoita katsotaan. Kuluttajien muuttuvien odotusten myötä myös markkinoinnin kysyntä muuttuu. Tutustuessaan yritykseesi, kuluttajat luottavat enenevissä määrin videoilla oleviin arvosteluihin, unboxauksiin ja tuote-esittelyihin. Tutkimusten mukaan 66% kuluttajista katsoo videoita, kun he haluavat oppia tuntemaan brändin tai tuotteen. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kuluttajat odottavat brändien tuottavan videoita, joilla […]

Lue lisää

Ollaan yhteydessä

Seuraa meitä LinkedInissä, niin tiedät, mitä tapahtuu. Saat arvokkaita vinkkejä siitä, miten voit viedä markkinointipanostuksesi aivan uudelle tasolle, ja pysyt perillä urakehitysmahdollisuuksistamme.