Asiakasesimerkki

STAL ry – suun terveydenhoidon ja sen ammattilaisten puolesta

Suun terveydenhoidon ala tarvitsee lisää uusia opiskelijoita ja ammattilaisia. JS Suomi teki liitolle tiedotusmateriaaliksi suomenkielisen ja ruotsinkielisen painetun esitteen sekä sen interaktiivisen online-version nettisivuille, uutiskirjeisiin ja sosiaaliseen mediaan jaettavaksi. Materiaalin avulla on tarkoitus lisätä alan tunnettuutta ja varmistaa ammattitaitoisten ammattilaisten määrä tulevaisuuden työmarkkinoilla.

Yritys
STAL ry
Nettisivut
stal.fi
Viestintäpaketti
ProPaper – Interaktiivinen esite ja painettu esite
Julkaisupäivä
Marraskuu 2022

Tehokas suun terveydenhoidon ammattilaisten esittely

STAL ry on Suomen suurin terveydenhuollon hoitohenkilöstön ammattiliitto ja maan ainoa hammashoitajien ammatillinen liitto. Jäseninä on noin 6 000 suuhygienistiä, hammashoitajaa ja suun terveydenhuollon lähihoitajaa sekä näiden alojen opiskelijoita.

Vahvana valtakunnallisena toimijana STAL ry tekee alaa tunnetuksi sekä valvoo suuhygienistien ja hammashoitajien ammatillisia etuja ja oikeuksia.

A dentist from STAL ry standing at a staircase and smiling.
Focusing on a dentist from STAL ry who is examining a patient.
A table showing different kinds of dentist equipment at STAL ry.
A patient getting her teeth checked by a dentist at STAL ry.

Valmiina Hammaslääkäripäiville

STAL ry tarvitsi fyysistä jaettavaa vuosittain järjestettäville Hammaslääkäripäiville, joka on alan tärkein vuosittainen tapahtuma, joten printtiesite toi tähän toimivan ratkaisun. Painettua esitettä tarjottiin myös peruskouluissa ja lukioissa järjestettäviin ammatinvalintatapahtumiin.

Esitteen online-versiolle taas oli kysyntää liiton nettisivuilla ja Facebookissa. Lisäksi esitekuvauksesta saatuja kuvia pystyy hyvin hyödyntämään myös nettisivujen ja somekanavien kuvittamisessa.

Liiton omien rajallisten resurssien tueksi ilmoitusrahoitteinen esite oli toimintamalliltaan hyvä ja sujuva vaihtoehto.

JS Suomelta yhteyttä ottanut henkilö oli perehtynyt STAL ry:hyn ja se teki jo hyvän ensivaikutelman. Toimintamalli oli selkeä ja se esiteltiin hyvin. Projekti sujui luvatusti hyvin ja meidät pidettiin ajan tasalla esimerkiksi siitä, miten mainosten myynti edistyi. Mielestäni mainostajiksi oli valittu juuri oikeat tahot: alan työnantajat. Yhteyshenkilöt olivat aina tavoitettavissa ja kaikkien kanssa oli mukava asioida.
Mirkka Järvinen Toiminnanjohtaja, STAL ry

Autenttista muotoilua työvoiman ja uusien jäsenten houkuttelemiseen

STAL ry:lle tehtiin esite, jolla he voivat lisätä alan houkuttelevuutta ja saada lisää työvoimaa alalle. Työnkuvausten ja koulutuspolkujen esittelyn lisäksi suuhygienistin ja hammashoitajan tarinoiden avulla esitteeseen saatiin aitoja suosituksia sekä havainnollistettiin miten alalle voi kouluttautua ja millaista työ siellä voi olla.

Samalla STAL pääsi tehokkaalla tavalla kertomaan omasta toiminnastaan potentiaalisille jäsenille ja yhteistyökumppaneille. Sisällöltään helposti lähestyttävä esite toimii kätevänä työkaluna myös uusjäsenhankinnassa.

Kasvava tietoisuus

Kasvattamalla tämän liiketoiminta-alan tunnettuutta varmistetaan pätevien ammattilaisten määrän kasvu tulevaisuuden työmarkkinoilla.

Monikanavainen tarkoitus

Tehokas viestintäpaketti, joka sisältää painetun ja interaktiivisen esitteen, tarkoitettu käytettäväksi monikanavaisessa viestinnässä sosiaalisessa mediassa, verkkosivustolla, uutiskirjeissä ja kongresseissa.

Houkuttelevuuden lisääminen

Houkuttelevuuden lisääminen houkutellaksemme enemmän työvoimaa aitojen suositusten ja henkilökohtaisten tarinoiden avulla.

A woman holding a tablet viewing the front page of STAL ry's interactive brochure.
Olemme lopputulokseen tosi tyytyväisiä. Esite on raikas, ajanmukainen ja hyvässä linjassa liiton muiden julkaisujen kanssa. Sähköisen version videot ja vaihtuvat kuvat palvelevat tarkoitusta, eivätkä tunnu väkisin ympätyiltä. Tätä esitettä on kiva jakaa eteenpäin.
Mirkka Järvinen Toiminnanjohtaja, STAL ry

Tehty monikanavaiseksi

STAL ry:llä on nyt tehokas markkinoinnin työkalu, jota hyödyntää monikanavaisesti viestinnässä. Monikanavaisuus mahdollistaa näkyvyyden laajasti kohderyhmälle, mikä taas auttaa alan vetovoiman lisäämisessä. Printtiesite on mainio informaatiopaketti jaettavaksi messuilla sekä oppilaitoksien ammatinvalintatapahtumissa.

Projektin tuotoksena tulleita kuvia on jo hyödynnetty nettisivuilla ja niitä tullaan käyttämään myös sosiaalisen median kuvituksissa sekä sisäisissä materiaaleissa.

Haluatko tietää lisää?

Tämä on vain yksi monista menestystarinoistamme. Yli 30 000 yritystä eri toimialoita hyötyy joka vuosi viestintäpaketeistamme. Haluatko tietää, miten voimme tehostaa tarinaasi?

Muita vastaavia asiakasesimerkkejä

Tutustu muihin vastaaviin projekteihimme niin huomaat, miten sinäkin voit hyötyä interaktiivisesta markkinointimateriaalistamme.