Key Account Managerien valioliigaa

Positiivinen energia siivittää Ramin hyviin tuloksiin.

Noin 200 asiakasta julkiselta ja yksityiseltä puolelta vuosittain tapaava Key Account Manager Rami kokee, että aivan asiakasrajapinnassa työskentelevät KAMit ovat yrityksen käyntikortti. Tämän vuoksi rehellisen ja avoimen kuvan luominen JS Suomesta on hänen työssään erityisen tärkeää.

Ulkomaillakin asunut mies on ihastunut Karibianmerellä sijaitsevaan Curacaon saareen - sekä jalkapallojoukkue Arsenaliin, jonka tuloksia intohimoinen futisfani seuraa silmä kovana. Jalkapallon ohella arjen täyttää kuusivuotias tytär, jonka kanssa hän on välillä sarvet vastakkain lemmikin hankkimiseen liittyvissä asioissa.

Miten päädyit JS:lle?

Halusin enemmän koulutustani vastaaviin tehtäviin. Työskentelin lähes viisi vuotta logistiikan toiminnanohjausratkaisujen parissa ja veri veti enemmän markkinoinnin ja viestinnän pariin. Löysin JS Suomen rekrytointifirman kautta.

Millainen on työnkuvasi?

Tehtäväni on tarjota asiakkaillemme toimivia ja hyödyllisiä viestinnän ja markkinoinnin ratkaisuja. Toimenkuvaani Key Account Managerina kuuluvat uusasiakashankinta, yhteistyösopimusten solmiminen ja projektien läpivienti sekä olemassa olevien asiakkuuksien hallinta. Asiakasprojekteissa hoidan alkutyön, eli pidän huolta, että ilmoitusmyyntitiimimme ja myöhemmin viestintätiimimme saavat mahdollisimman tehokkaan projektin työstettäväkseen. Hoidan myös projektien jälkimarkkinoinnin.

Minkälainen JS on työpaikkana?

JS Suomi on työurani ehdottomasti paras työpaikka! Yritys on moderni, ja täällä tapahtuu jatkuvasti. Ilmapiiri on terveen kilpailuhenkinen ja myynnillinen. Työntekijöitä pyritään kouluttamaan niin, että he saavat itsestään aina enemmän irti. Menestyksestä palkitaan, ja ongelmatilanteisiin tartutaan positiivisesti, avoimesti ja yhteistyöllä. Porukka meillä on pääsääntöisesti varsin nuorekasta, ja tunnenkin itseni senioriksi, vaikka mittarissa onkin "vain" 37 vuotta. Erittäin mielekästä työstäni tekee myös se, että pääsen työskentelemään laajasti eri alojen asiakkaiden kanssa. Samana päivänä voi olla tapaamisia esimerkiksi IT-yrityksen, ammattiliiton, maanrakennusurakoitsijan, yliopiston, talopakettifirman ja seurakunnan kanssa. Tylsäksi homma ei vahingossakaan pääse muuttumaan.

Kerro mielenkiintoisimmasta projektista, missä olet ollut mukana.

Mielenkiintoisia projekteja on tietysti useita. Suurimman mielihyvän saa usein projekteista, jotka haastaviin lähtökohtiin nähden yllättävät positiivisesti. Esimerkiksi kun jokin uusi aihealue, josta lähdemme asiakkaan kanssa työstämään projektia, osoittautuu toimivaksi ja saamme luotua todellista hyötyä niin asiakkaallemme kuin heidän yhteistyötahoilleen. 

Erityiskykysi?

Mielestäni saan asiakkailleni hyvän ja innostuneen fiiliksen yhteistyöprojektia kohtaan ja onnistun usein ylläpitämään tätä fiilistä koko projektin ajan.

Kerro jotain itsestäsi, mitä kukaan ei tiedä.

Salaisuuksia minulla on paljon (nauraa). Mutta tämän saattaa joku jo tietääkin. Aikoinaan työskennellessäni Lontoossa Lillywhites-urheilukaupassa sain kunnian kollegoideni kanssa palvella itse Madonnaa tämän hankkiessa itselleen ja perheelleen lasketteluvälineitä. Koko osasto suljettiin muilta asiakkailta siksi aikaa, että rouva sai avustajineen tehdä hankintoja. Vaikka en hänen faninsa olekaan, täytyy sanoa, että oli mieleenpainuva kokemus. Ja kaunis nainenhan se Madonna on!  Tai ainakin 15 vuotta sitten oli.

Kenen henkilöprofiilin haluaisit seuraavaksi lukea?

Mielelläni haluaisin lukea hyvän ystäväni ja ilmoitusmyynnin grand old manin Jarmon ajatuksia.

 

Takaisin